poniedziałek, 6 lipca 2009

Czy kiedykolwiek zastanawialeś się jak wyjątkową osobą jesteś?



Czy kiedykolwiek zastanawialeś się jak wyjątkową osobą jesteś? Jak wiele masz zalet i powodów do dumy? Jakie możliwości stoją przed Tobą?

Czy może skupisz się tylko na tym czego nie potrafisz, czego nie masz?


"Z słabych stron jeszcze niczego nie zbudowano!".
Możesz jednak zbudować wszystko czego zapragniesz z swoich silnych stron.

Pomyśl chwilę, o wszystkich zasobach jakie masz.. O swoich zaletach, mocnych stronach, talentach i unikalnych umiejętnościach. Pomyśl o tym co potrafisz robić najlepiej.

Hej! Uśmiechnij się :) Przypomnij sobie swoje sukcesy: mniejsze i większe! Zrób z nich listę! Załóż dziennik swoich sukcesów! I codziennie zapisuj w nim rzeczy, z których jesteś zadowolony.


Ścielisz pięknie łóżko? Robisz brzuszki, a przecież tak Ci się nie chce? Wstajesz wcześniej aby zrobić rodzinie śniadanie? Jesteś zadowolony/a dziś z swojego wyglądu? Ugotowałeś/aś dobry obiad? Sprawiłeś/aś, że chociaż jedna osoba uśmiechnęła się dzięki Tobie? Wykonałeś/aś trudny telefon? Załatwiłeś/aś coś, bez odkładania na później? Zdałeś/aś egzamin? Przeczytałeś/aś lekturę?

Za co dziś możesz siebie pochwalić? No powiedz to! Do siebie i na głos. TAK! Jestem super!

Nie chce Ci przejść przez gardło? Mówisz w myślach? Dlaczego?
Martwisz się, co pomyślą osoby obok?
Przecież nie tak Cię wychowano? Trzeba być skromnym?

Nie, nie trzeba! Trzeba doceniać siebie i swoje atuty. Trzeba chwalić siebie, przede wszystkim siebie. I nagradzać się, za wszystko za co tylko nagrodzić się chcesz.

Powiedzieć "Ale ze mnie matoł" w towarzystwie potrafi niemal każdy. A czy Ty potrafisz powiedzieć o sobie w superlatywach? Fajny ze mnie gość. Jestem wartościowym człowiekiem. Podobam się sobie. Jestem człowiekiem sukcesu.

I jak?

Jeśli jeszcze myślisz o sobie w kategoriach " tyle jest we mnie do poprawienia" zastanów się chwilę: Czego już w sobie nie chcesz zmieniać?

I jeszcze jedno. Co by musiało się stać, abyś mógł/mogła powiedzieć o sobie na głos: JESTEM NIESAMOWITY? UWIELBIAM SIEBIE?


Film dla Ciebie:


1 komentarz:

  1. Zaglądanie na Twoj blog to ważny element terapi...

    OdpowiedzUsuń