niedziela, 30 sierpnia 2009

III podstawowe elementy decydujące o Twoim sukcesie w MLM część III



Za nami refleksje na temat Nastawienia
Molinska Business Coaching: 3 elementy, które decydują o Twoim sukcesie w MLM. część I)
i Wiedzy,(Molinska Business Coaching: 3 elementy, które decydują o Twoim sukcesie w MLM. część II)

czas najwyższy więc przejść do ostatniego elementu jakim jest Działanie.

Gościnnie o tym temacie napisze dla Was Magdalena Bienia.



Na czym polega DZIAŁANIE w Marketingu Sieciowym?

Autor: Magdalena Bienia


Marketing Sieciowy, jak doskonale wiesz, polega na budowie sieci dystrybucji. To Twoje główne i podstawowe zadanie, niezależnie od poziomu, na jakim jesteś. Oczywiście, zależnie od Twojego stopnia zaawansowania i stażu w Firmie, będziesz zajmować się nieco innymi aspektami tej budowy, z czasem będzie się też zmieniał charakter i zasięg Twoich działań, ale jedno jest pewne – jeśli nie budujesz to nie zarabiasz.


W ramach DZIAŁANIA w MLM (czyli budowy sieci dystrybucji) możemy wyszczególnić trzy podstawowe gałęzie aktywności:

1) Sprzedaż = sprawienie, że druga osoba, CHCE od Ciebie KUPIĆ
2) Rekrutacja = sponsorowanie = poszukiwanie, pozyskiwanie i współpraca z konsultantami
3) Szkolenia = rozwój siebie i swoich ludzi


Sprzedaż = sprawienie, że druga osoba, CHCE od Ciebie KUPIĆ


To ten element działania w MLM, z którym niektórzy myślą, że mają do czynienia tylko na samym początku działalności. Wydaje im się, że sprzedaż ogranicza się wyłącznie do sprzedaży kosmetyków i 100 PP wystarczy, bo przecież jeśli zbudują grupę, to grupa za nich sprzeda… A sprzedaż to nasza kluczowa aktywność! Kosmetyki to jedno, ale przede wszystkim sprzedajemy ludziom szansę na lepsze jutro poprzez sprzedaż siebie! Jak ma wyglądać to lepsze jutro? Otóż, oto powinieneś zapytać się każdej osoby, z którą rozmawiasz, osobno.

Każdy z nas ma swoją wizję świata i choć większość na spotkaniach odpowiada, że potrzebuje pieniędzy, musisz wiedzieć, że pod tym kryją się zupełnie różne rzeczy. Dla jednych pieniądze będą oznaczały spełnienie marzeń o dalekich podróżach, dla innych wielkie zakupy, a dla jeszcze innych osób zupełnie prozaiczne, ale niesamowicie ważne podratowanie budżetu domowego. I musisz wiedzieć, że zadowalając się odpowiedzią „pieniądze” tak na prawdę nic nie wiesz o drugiej osobie. Każdy z nas ma inną mapę (wizję, znaczenie) tego, co rozumie pod danym słowem, wyrażeniem czy nawet zdaniem. Tylko poprzez szczerą chęć zrozumienia mapy drugiego człowieka masz szansę na skuteczną sprzedaż. Bo najważniejsze to dokładne poznanie potrzeb drugiej strony. Niezależnie od tego czy chodzi o „dobry krem” czy „dodatkowy dochód” pytaj rozmówcę o jak najwięcej szczegółów, po to by jak najlepiej dopasować możliwości Oriflame właśnie dla niego.


Rekrutacja = sponsorowanie = poszukiwanie, pozyskiwanie i współpraca z konsultantami

Czyli pozyskiwanie nowych konsultantów do swojej struktury, to najważniejsza część pracy w MLM. Można ją podzielić na etapy:

• Identyfikacja kandydata –
czyli coś w rodzaju „Hmmm… Baśka… chodziłam z nią do szkoły, dawno się nie widziałyśmy, ale może byłaby zainteresowana Oriflame. Zadzwonię i zaproszę ją na spotkanie – będzie okazja żeby odnowić znajomość.”

• Umówienie spotkania –
konkretnie, bez tłumaczenia szczegółów – wystarczy jak powiesz, że będzie o kosmetykach i biznesie

• Spotkanie rekrutacyjne
(POM, pokaz kosmetyczny itp), na którym SPRZEDAJESZ osobie możliwości Oriflame a jeszcze precyzyjniej ujmując prezentujesz je tak, że osoba CHCE je od Ciebie KUPIĆ  => REKRUTACJA TO TEŻ SPRZEDAŻ!

• Dalsza współpraca,
na którą składa się kilka etapów – począwszy od wprowadzenia w świat Oriflame od strony technicznej, poprzez dogłębne poznanie potrzeb drugiej osoby i wyznaczenie sobie przez nią celu w Oriflame a skończywszy na systematycznych spotkaniach i współpracy wg ustalonych wspólnie zasad.


Szkolenia = rozwój siebie i swoich ludzi

To bardzo ważny element wspierający nasze działania w MLM. Bez nich oczywiście też da się ruszyć, ale na dłuższą metę bez odpowiedniej wiedzy będzie ciężko (poza tym po co samemu do wszystkiego dochodzić na nowo, jak wystarczy przyjść na szkolenie i posłuchać ludzi, którzy już są tam, gdzie Ty chcesz się znaleźć, a potem wdrożyć w życie to, co mówią). Trzeba pamiętać, że nie wystarczy na szkoleniach być, po każdym w którym się uczestniczyło należy wprowadzić w życie to, czego tam się dowiedziałeś. Szkolenia dają Ci warsztat, narzędzia na dalszą Drogę. Są jak baza, w której ładujesz swoje akumulatory razem z innymi osobami, wymieniasz się doświadczeniami, pozyskujesz nowe wyposażenie do swojego plecaka z umiejętnościami, by jeszcze skuteczniej działać w terenie. Dzięki szkoleniom i książkom możesz dowiedzieć się całego mnóstwa cennych informacji, dzięki którym z pewnością zabłyśniesz w towarzystwie, ale prawdziwą ich moc możesz odkryć jedynie wykorzystując wiedzę, którą poznajesz w praktyce.



Ile czasu i na co?


Gdybym miała określić procentowy udział i ważność poszczególnych elementów DZIAŁANIA w MLM, zapewne sprzedaż stanowiłaby 100 %, bo niezależnie od sytuacji w jakiej jesteś CAŁY CZAS sprzedajesz siebie. O jakości tej sprzedaży stanowi Twoja wiedza i umiejętności, czyli tzw. warsztat. Twój rozwój – udział w szkoleniach, czytanie książek - powinien stanowić ok. 20 % czasu jaki poświęcasz na pracę (choć jeszcze lepiej gdybyś traktował go po prostu jako hobby, a cały czas przeznaczony na pracę poświęcał na budowę zespołu). Rekrutacja, zaczynająca się od pracy z samym sobą nad pozyskiwaniem nowych konsultantów bezpośrednio (czyli dzwonienie, umawianie spotkań itd.) oraz wspieranie swoich Konsultantów w tych działaniach (organizacja Pomów, współpraca z osobami z grupy) powinna zajmować ok. 80 % Twojego czasu pracy.

W praktyce dokładnie tak wygląda system, który od lat Twój Dyrektor Ci przedstawia – pracując min. 2 godziny dziennie tylko w dni robocze, poświęcasz na rozwój swojego biznesu 10 godzin w tygodniu. Z tego 2 godziny to szkolenie a pozostałe 8 powinieneś spędzić aktywnie – rekrutując nowych ludzi do swojego zespołu.




Tylko będąc w terenie możesz przetestować na ile jesteś już przygotowany do dalekich wypraw, po jakie szczyty możesz sięgać. Droga do Sukcesu Oriflame jest długa, sposobów na wejście na jej szczyt jest wiele, ale wszystkie można sprowadzić do trzech podstawowych działań: sprzedaży, rekrutacji i szkoleń.


Życzę Ci Sukcesów Bez Granic

Magdalena Bienia
Dyrektor Klubu Oriflame
http://www.diamentowamb.pl

6 komentarzy:

  1. Jak wygląda sposób rozliczania np dyrektora złotego? dostaje 21% z obrotu każdej grupy dyrektorskiej czy w dalszym ciągu z całej swojej grupy wraz z 'odlączonymi"?

    OdpowiedzUsuń
  2. Dyrektor Złoty otrzymuje premie z swoich grup 21%.

    Po szczegóły zapraszam do lektury Drogi do sukcesu, można ją ściągnąć po zalogowaniu na www.oriflame.pl .

    OdpowiedzUsuń
  3. W którym konkretnie dziale można ją znaleźć? Wiem, że jest zarówno wizualizacja jak i możliwość zakupu ale tej na której mi zależy nie mogę znaleźć.Potrzebne mi są pilnie konkrety:) M.in na jakim poziomie jest ta premia i z jakich podstaw wyliczana.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie jest w alertach.

    Jesli potrzebne Ci są konkrety i w dodatku pilnie, prosze o kontakt telefoniczny. :)
    600 483 345 Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Własnie sobie przeczytałam powyższy artykuł :)) i bardzo mi się spodobał. rekrutacja została dośc ciekawie przedstawiona, co z pewnością wykorzystam na spotkaniach rekrutacyjnych ;))

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń