środa, 5 sierpnia 2009

3 elementy, które decydują o Twoim sukcesie w MLM. część I

Podczas rozmowy z jednym z Top Liderów Oriflame – Bernardem Jastrzębskim wspomniał On o ważnych składowych sukcesu czyli o NASTAWIENIU, WIEDZY I DZIAŁANIU. Zgrabnie ubrał to w trójkąt i przez dłuższy czas dyskutowaliśmy o tym. Dziękuję Bernard za inspirację!



Przez ostatnie dwa dni szkoleniowe uczestnicy poniedziałkowego i wtorkowego spotkania słuchali i zastanawiali się nad tym, jak by popracować nad swoimi składowymi sukcesu.

Zacznijmy od nastawienia.

Nie jest odkryciem, ze łatwiej żyje się ludziom, którzy najnormalniej w życiu nastawieni są pozytywnie do wydarzeń. Tym, dla których szklanka do połowy zawsze jest pełna, a w życiu nie twierdzą, że zawsze mają pod górkę i to w przyciasnym berecie.
Równie mocno jak w życiu tak i w MLM ważne jest aby nasze nastawienie było odpowiednie i bynajmniej nie chodzi tylko o to aby było POZYTYWNE. Ma być jeszcze nakierowane na poszukiwanie szans, rozwiązań, możliwości rozwoju, zaangażowanie, pracę pomimo trudności.
Mam taki ulubiony do tego cytat:

Ludzie wierzą, że aby zdobyć sukces trzeba wcześnie wstawać.
Otóż nie - trzeba wstawać w dobrym humorze.
Marcel Achard



Zastanów się, jak Ty możesz wpływać na swoje nastawienie? Co dodaje Ci skrzydeł? Kto decyduje o Twoim samopoczuciu, gdy Twój kandydat na konsultanta odwołuje spotkanie?

TY, TY i jeszcze raz TY.


"Wobec wszystkiego, co Ci się przydarza, możesz albo sobie współczuć, albo traktować to, co się stało, jako prezent. Wszystko jest albo okazją do rozwoju, albo przeszkodą, która zatrzyma Twój rozwój. Wybór należy do Ciebie."
- Wayne Dyer


Bez odpowiedniego nastawienia, nawet nie masz co myśleć o sukcesie w marketingu sieciowym. Chociażbyś niewiadomo co robił, a Twój sponsor włosy rwał, jeśli jesteś pewien, że to się nie uda, to masz rację nie uda się!

Jeśli jednak, żyjesz w przekonaniu, że tytuł Managera, Dyrektora, Dyrektora Diamentowego jest dla Ciebie. Jeśli jesteś nastawiony na sukces a Twój mózg zamiast problemów ustawiony jest na szukanie rozwiązań, jesteś na najlepszej drodze!

Gdy na szkolenie, na które miało przyjść 20 osób nagle przychodzi 5 można mieć dwie skrajne postawy:

NEGATYWNĄ –
przeradzającą się w postać litanii, pt. „Dlaczegóż to inni nie przyszli?” (wygłaszanej niewiadomo po co do tych, którzy jednak przyszli), stękania, kwękania i stwierdzenia, że bez sensu takie szkolenie dla 5 osób. Po czym przeprowadzenia szkolenia z spuszczonym powietrzem, bez energii z miną zawiedzionego cierpiętnika. Żenada.

POZYTYWNĄ –
która jest fantastyczną okazją do wyjątkowego potraktowania naszych gości i niebywałą szansą na zawarcie bliższej relacji. Możliwością do zrobienia warsztatów i bardzo osobistego wejścia w temat.

Sukces albo porażka. Wybór należy do Ciebie.

Oczywiście każdy miewa w życiu lepsze i gorsze momenty, nie twierdzę, że należy być permanentnie zadowolonym niezależnie od okoliczności. Jednak od Ciebie zależy ile trudne chwile trwają. Czy naprawdę potrzebne Ci jest rozpamiętywanie w nieskończoność niesympatycznego parkingowego? Czy powtarzanie sobie: jestem do bani i tak nie zrobię 21% popycha Cię do przodu? Czy wytykanie błędów wszystkim wokół faktycznie przybliża Cię do realizacji Twoich celów?

Czerp swoje godne naśladowania nastawienie z wielu źródeł. Z pewnością pomogą Ci w tym: Twoje otoczenie, sponsor, zespół, szkolenia, książki (niekoniecznie te o miłosnych losach Heleny i Stefana:)), blogi i wyjazdy.

Szczególną uwagę skup na swoim otoczeniu, ponieważ „Jesteś średnią 5 dorosłych osób, z którymi przebywasz najwięcej czasu!”

Ważne jest więc: Jak osoby, z którymi najczęściej przebywasz podchodzą do życia?

Zwróć uwagę na fakt iż dzisiejszy wpis nie powstał by, gdyby w moim otoczeniu nie było Bernarda.
Jak to ważne, kim się człowiek otacza…

PS. Życzę Ci jak najwięcej pozytywnych dusz w około. Uważaj na tych, którym jest zawsze pod górkę i w przyciasnym berecie:) (to chyba ulubione powiedzenie mojego współautora, ach to otoczenie…. )

Jak się czujesz po przeczytaniu tej refleksji?
Czy masz jakieś sprawdzone sposoby na poprawienie swojego nastawienia?
Cytaty, afirmacje, które wprawiają Cię w dobry nastrój?
Podziel się z innymi:)


Zapraszam na II część.

Molińska Business Coaching blog: 3 elementy, które decydują o Twoim sukcesie w MLM. część II

11 komentarzy:

  1. Podbudowala mnie pani :) wzbodzila pani we mnie wiare w siebie i w to, do czego moge dojsc, bo w koncu ''chcieć to móc'' x)
    Dziekuje za super pokaz :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Po wczorajszym szkoleniu prowadzonym przez panią zaczełam intensywniej pracować w osiągnięciu mojego celu. Dodała mi pani dużo pewności siebie czego zdecydowanie mi brakowało. Mam nadzieje, że jeszcze nie raz będe mogła uczestniczyć w pani szkoleniu.
    Dziękuję za wszystko ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja ostatnio odkryłam u siebie sposób na zmianę nastawienia :) Gdy coś jest nie tak, jakieś spotkanie nie doszło do skutku albo po prostu jestem zmęczona puszczam głośno ulubioną muzykę w słuchawkach i "wyłaczam się" na kilka minut od świata, wsłuchuje się w muzyke która mnie nakręca. Po paru minutach "wracam" pełna energii i chęci :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję. Możliwość uczetniczenia w moim szkoleniu powtórzy się dla Ciebie już 25,26 września na Seminarium w Wiśle.
    Głowa do góry!:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jedyną osoba, która może Cie podbudować jesteś Ty sama. Ja mogłam jedynie być inspiracją. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pani Kamilo,
    to szkolenie było dla mnie jak grom z jasnego nieba! Skad w Pani w tak mlodym wieku tyle mądrości, trafnych zyciowych przemyslen?
    Jest Pani niezwykle zdecydowana, a przy tym bije od Pani takie cieplo. Bardzo dziekuję ze te 2 godziny, ktore tak wiele pomoga mi zmienic w moim zyciu. Pozdrawiam, Anna

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję za komplement. Wydaje mi się, ze pewne mądrości nie zależą od wieku:)
    Trzymam kciuki za zmiany!

    OdpowiedzUsuń
  8. Byłam na szkoleniu Kamili jakies 10 lat temu, znam to uczucie:) Dzis już nie wspolpracujemy, bo wyjechalam za granice, a szkoda.
    Dzieki Kami, Ty to wiesz jak z ludzmi postapować, aby mogli odkryć siebie. Gosia

    OdpowiedzUsuń
  9. Również dziękuję za szalenie mądre szkolenie (kolejne zreszta w osttanim czasie)
    z moich sposobow na nastawienie:

    Ja gorąco polecam wszystkim Świadomie do sukcesu i Bliżej sukcesu i jeszcze Sekret - 3 naprawde magiczne ksiazki ktore sprawiaja ze mi caly czas na nowo sie chce

    i jeszcze "Niezależnie od tego, czy myślisz, że odniesiesz sukces, czy też że poniesiesz porażkę w obu przypadkach masz rację."

    Magda Chwał

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja również polecam Sekret:) do tego mega pozytyw nastawienie i życie samo w sobie staje się piękniejsze!

    OdpowiedzUsuń
  11. rady, których Pani udziela odnoszą się jedynie do otoczenia na które mamy wpływ, przyjaciół których możemy zmienic gdy jak to Pani ujęła "jest im ciągle pod górkę i w przyciasnym berecie" a co jeśli ktoś jest skazany na innych? ma rodzine ktora go ściąga w dół, tu już Pani rady nie działają i rażą naiwnością, nie wszystko jest takie proste jak się Pani wydaje

    OdpowiedzUsuń