niedziela, 20 września 2009

Magdalena Chwał o szkoleniu Manager jako coach


W środę ukończyłam cykl trzech spotkań pt. Manager jako Coach.
Był to wyjątkowy, ekskluzywny i niezapomniany kurs, w czasie którego miałam okazję wiele się nauczyć i jeszcze więcej doświadczyć. Zdobyłam też narzędzia, które teraz wykorzystuję w pracy ze swoim zespołem, by jeszcze skuteczniej przekazywać instrukcje, wyznaczać cele, planować, wspierać w rozwiązywaniu problemów.

Te trzy spotkania (choć były tylko wstępem w tematykę coachingu) pozwoliły mi przeanalizować i lepiej zrozumieć swoje działania. Zauważyłam, że bardzo często i łatwo pozwalam sobie na pochopne oceny, które później nakręcają myślenie i często przynoszą niepożądane skutki. Pewnie wiecie jak to jest – ktoś spojrzy na Was przelotnie i odwróci wzrok, a my już jesteśmy przekonani, że nas nie lubi. Trudno później z taką osobą przyjaźnie rozmawiać i naprawdę zaczynamy się unikać. Teraz staram się częściej po prostu obserwować. To zabawne, ale nieocenianie jest niezwykle trudne!

Odkryłam również sensowność prostych instrukcji. Jest w naszej pracy sporo działań, których nowego konsultanta należy najzwyczajniej w świecie nauczyć. A ja – i mogę się założyć sporo z Was – liczyłam zwykle na domyślność osoby, która nie ma o tym biznesie zielonego pojęcia. Zadałam jej dziwne pytania, próbując zasugerować właściwe rozwiązanie. Taka rozmowa męczyła i mnie i ją, a dodatkowo utwierdzała nowego konsultanta w przekonaniu, że to chyba nie dla niego.

Ale co najważniejsze zdobyłam umiejętności, które pozwalają mi być lepszym Liderem. Poznałam koło życia i nauczyłam się pomagać w wytyczaniu celu, stosując siedem prostych pytań:

Jaki jest Twój cel?
Jak się będziesz czuł, gdy go osiągniesz?
Jakie zasoby posiadasz, które pomogą Ci osiągnąć Twój cel?
Jakie możesz napotkać trudności?
Jak możesz sobie z nimi poradzić?
Po czym poznasz, że osiągnąłeś swój cel?
Co zrobisz jeszcze dziś, by przybliżyć się do swojego celu?

Zaczęłam stosować w współpracy z ważnymi dla mnie konsultantami action plan, a po ostatnich zajęciach czeka mnie wcielenie w pracę mocnych pytań.

Jestem bardzo wdzięczna Kamili, że miałam okazję wziąć udział w tak niesamowitym treningu.

Pozdrawiam,

Magdalena Chwał
Dyrektor Klubu Oriflame

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz