sobota, 26 grudnia 2009

Koniec z celami formułowanymi w formie koncertu życzeń!



Jeśli dotychczas Twoje cele ustalałeś w formie koncertu życzeń „Chcę być bogaty”, „Chcę schudnąć”, „Chcę nauczyć się angielskiego”, „Chcę być Dyrektorem Klubu Oriflame” czas najwyższy to zmienić!

Koncert życzeń, sprawia, że przy realizacji celu (jeśli już do realizacji dojdzie) bardzo często pojawiają się gremliny.

Zachęcam Cię , aby ustalać jasne cele. Najlepiej zgodnie z zasadą SMART. W tym celu zadbaj o to, aby Twój cel był:

S -Specific, Sim-ple - konkretny i prosty
M – Measurable - mierzalny ilościowo
A – Assesable - mierzalny jakościowo
R – Realistic - realny do osiągnięcia
T – Time-bo-und - umieszczony w czasie

Spełnienie powyższych pięciu warunków sprawi, że Twój cel stanie się bardziej klarowny, zyska ramy czasowe. Dowiesz się też, czy cel jest realny do osiągnięcia. Twoja wiara i determinacja w jego realizacji wzrośnie. Co za tym idzie, wzrośnie też poziom Twojej motywacji.


Załóżmy, że jesteś Managerem Klubu Oriflame i Twoim celem jest awans do tytułu Dyrektora Klubu Oriflame.

Jeśli dziś jesteś na 12% Twój cel w wymiarze SMART może wyglądać następująco:

Zostanę Dyrektorem Klubu Oriflame za 14 okresów obowiązywania katalogu, czyli w 14ook.


Kiedy potrzebujesz rozpocząć kwalifikację do tytułu uwzględniając jeden katalog w „zapasie”?
• W 5 ook rozpocznę kwalifikację do tytułu. (5 + 8 ook kwalifikacji = 13 ook, w tym jeden jako bufor bezpieczeństwa na ewentualne wypadki przy pracy).

Jaki przyrost jest Ci potrzebny w tym okresie?
• Mam w tym wypadku 5 katalogów na wzrost z 2400pp na 10.000 pp.
• 5 katalogów na uzyskanie 7600pp.

Jakiej liczby punktów potrzebujesz średnio co katalog i jaka rekrutacja potrzebna Ci jest aby ją uzyskać?
• To średnio 1520pp przyrostu co katalog.
• Jeśli średnie zamówienie w moim zespole to 150pp, to oznacza że do mojego zespołu co katalog powinno przybyć 10 – 11 nowych osób.

Jaka liczba spotkań rekrutacyjnych dziennie pozwala Ci uzyskać ten wynik? Biorąc pod uwagę statystykę dotyczącą Twojej skuteczności spotkań rekrutacyjnych, konwersji (Ile % spotkań kończysz sukcesem? Ile % zapisanych w Twoim zespole osób zostaje Konsultantami?)
• Aby co katalog wykazać się takim przyrostem, potrzebuję mieć jedno spotkanie rekrutacyjne dziennie. Czyli 21 spotkań w okresie obowiązywania katalogu.

Jakie inne spotkania potrzebujesz organizować, aby rozwijać swoją grupę?
• Potrzebuje spotkań dla nowych Konsultantów (krok I i II), spotkań z Klientami oraz sesji planowania biznesu z moimi potencjalnymi partnerami biznesowymi.

Jak często organizujesz w/w spotkania i ile czasu dodatkowo w związku z tym potrzebujesz na nie?
• Średnio to 4 spotkania z Klientami tygodniowo, 4 sesje planowania biznesu i 6 spotkań z nowymi Konsultantami. Razem 14 spotkań.
• Wychodzi po 2 spotkania dziennie.

Dodając pozostałe aktywności i spotkania, ile czasu dziennie potrzebujesz na swoją pracę?
• Na 3 spotkania dziennie wraz z rozmowami telefonicznymi potrzebuję około 5-6 godzin.

Czy dysponujesz takim czasem?
Jeśli tak, przechodzimy dalej, jeśli nie, potrzebujemy dostosować datę osiągnięcia celu do Twojej dyspozycyjności.

W swojej praktyce coacha korzystam z 7 pytań, które świetnie pomagają sklasyfikować cel. Pisałam o nich przy okazji postanowień noworocznych.

Oto one:

1. Jaki jest Twój cel?
2. Po co chcesz osiągnąć ten cel? Jak będziesz się czuł po jego osiągnięciu?
3. Jakie masz dziś zasoby, aby osiągnąć swój cel?
4. Jakie możesz napotkać trudności w osiągnięciu swojego celu?
5. Jak zamierzasz sobie radzić z trudnościami? Kto może pomóc Ci w ich przezwyciężeniu?
6. Po czym poznasz, że osiągnąłeś swój cel?
7. Co zrobisz dziś, aby przybliżyć się do osiągnięcia swojego celu?

Zachęcam Cię do odpowiedzi na nie w chwili wytyczania swojego celu.

Mało tego:) Zachęcam Cię do zrobienia tego teraz!

Zrób swój plan wykorzystując model SMART i 7 pytań coachingowych. Prześlij go do końca roku na adres kamila.molinska@oriflame.biz

Na autora najlepiej wykonanego planu czeka prezent, książka " Etat, biznes tradycyjny czy marketing sieciowy" .





Zapraszam do konkursu przyszłych Managerów i Dyrektorów Klubu Oriflame





Wpisz swój email, aby otrzymywać artykuły oraz powiadomienia o nowych wpisach na blogu.






Za minutę otrzymasz email weryfikujący. Sprawdź proszę pocztę.

4 komentarze:

  1. Ten sposob planowania sprawdza sie naprawde niesamowicie stosuje go teraz w pracy ze swoim zespolem naprawde otwiera oczy i pokazuje jak dzialac
    czesto okazuje sie ze nalezy przeformuowac rzucone na wiatr zrobie 21% do 5 katalogu bo jak to zrobic gdy brakuje mi 8000 pp a moge poswiecic na prace w Oriflame tylko godzine dziennie
    powodzenia w tworzeniu swoich planow!

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo ciekawy post :) zaczne go stosowac u siebie.. :) dziękuje za pomoc :) mam nadzieje, że wykorzystam ją w pełni.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo przydatny wpis. Pozwolił mi zmotywować siebie do działania i jasno dążyć do określonych celów. Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń